תושבים חוזרים ועולים חדשים

במסגרת תיקון 168 לפקודת מס אשר נועד לעודד קליטת עליה וקליטה של תושבים חוזרים, הוענקו לקבוצות אלה הטבות מס משמעותיות לתקופה של 10 שנים.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

תיקון 168 לפקודת מס הכנסה – תיקון 168 לפקודת מס הכנסה פורסם בשנת 2008 ונועד לעודד קליטת עליה וקליטה של תושבים חוזרים בכלל ותושבים חוזרים אמידים בפרט. במסגרת התיקון הוגדרו הטבות מס ל "תושב ישראל לראשונה" – הגדרה המתייחסת בעיקר לעולים חדשים אך גם לתושבי ישראל לראשונה שאינם עולים חדשים וכן ל "תושב חוזר וותיק" אשר לפי ההגדרה בתיקון הינו תושב ישראל ששהה בחו"ל למשך תקופה של 10 שנים לפחות.

הטבות מס – לפי תיקון 168 זכאים "תושב ישראל לראשונה"  ו"תושב חוזר וותיק" לפטור מלא ממס על הכנסותיהם שהופקו בחו"ל למשך תקופה של 10 שנים מיום עלייתם/חזרתם לישראל. הפטור האמור חל הן על הכנסות אקטיביות (מעסק או עבודה) והן על הכנסות פאסיביות (שכ"ד, ריבית, דיבידנד וכו') כולל הכנסות פאסיביות מנכסים בחו"ל שנרכשו לאחר עלייתם/חזרתם לישראל. הפטור כולל  גם פטור מדיווח על אותן הכנסות הן בדוח השנתי והן בהצהרת ההון המוגשת אחת למספר שנים לפי דרישת רשויות המס. בעניין רווחי הון נקבע בתיקון כי רווח הון שהפיק תושב חוזר וותיק או תושב ישראל לראשונה יהיה פטור ממס אם הנכס נמכר בתוך תקופת הפטור של 10 שנים ואילו לגבי נכס שנמכר לאחר תקופת הפטור יחול פטור חלקי ממס המחושב לפי יחס תקופות החזקת הנכס בין תקופת הפטור לבין התקופה שלאחר הפטור. הטבה נוספת הכלולה בתיקון הינה אפשרות ל "שנת הסתגלות" הניתנת לבחירה כאשר בתום אותה שנה ניתן יהיה להחליט האם ברצונו של אותו עולה חדש או תושב חוזר וותיק להשתקע בישראל ובמידה ויחליט כי ברצונו לחזור לחו"ל, לא יראו אותו כתושב ישראל צורך מס באותה שנת הסתגלות.

למשרדינו ניסיון רב בהגשת דוחות לתושבים חוזרים ועולים חדשים וכן בתכנון פעולות נדרשות לצורך הפחתת חבות המס לקראת תום תקופת הפטור של 10 השנים.

דילוג לתוכן